lunes, 21 de enero de 2013

Gent jove

Aquesta és la primera de les tres reflexions al voltant de la gent jove.

Em porta a reflexionar sobre les noves tecnologies, concretament sobre els ordinadors i els mòvils, són una gran eina, ens faciliten molt la rutina diària i ens proporcionen tota una sèrie de serveis que abans no teníem, tant deuen ajudar aquests avenços que els fills/es dels investigadors de Silicon Valley estudien sense cap tipus de eina facilitadora, es limiten al paper i llapis i a copiar els exercicis d'una pissarra de guix i esborrador, segons un article que vaig llegir no fa gaire.
A nivell de comunicacions internet ens ha proporcionat tota una sèrie de serveis que abans no teníem i això ens porta al quit del que volia descriure: L'altre dia després de recollir a la meva filla de la piscina on està aprenent a nedar vaig trobar-me a un bon grapat d'alumnes de l'institut que s'havien reunit per "divertir-se", com feia jo quan tenia la seva edat, però el que em va sobtar és que no parlaven entre ells, tots miraven les pantalles dels seus mòbils i s'escrivien, aprofitant que el WI-FI de McDonalds és obert, amb gent que no estava allà. En veure la forma tan extranya de divertir-se vaig pensar que aquests/es joves viuen una vida cada cop més virtual: es relacionen, escolten música, compren o juguen a través d'una pantalla. No sóc un detractor de les noves tecnologies, de fet les utilitzo a diari i veig les seves utilitats, però aquest és, per a mi, un exemple clar de perversió d'internet en general i de les xarxes socials en concret.

La segona

No hay comentarios: